ارد بزرگ فیلسوف کشورمان در مورد چگونگی شناخت بزرگان می گوید : شناخت ما از کرانه دریای وجود بزرگان ، تنها به اندازه میدان دید چشم اندیشه ماست و نه بیشتر .
آقای لاریجانی رییس مجلس همچنان سعی دارد واژه های عربی را وارد زبان فارسی نموده و واژه ایی نظیر دیجیتال را بیگانه می داند . اگر دیجیتال بیگانه است که هست رقومین هم عربی است همه می دانیم تمام واژه هایی که حرف "ق" دارند عربی است و ریشه رقومین واژه عربی رقم می باشد . و اما متن اصلی خبر : لاریجانی: زین پس به جای واژه بیگانه «دیجیتال» بگوییم «رقومین» 9 آذر 1388 - ریيس مجلس هنگام بررسي لايحهاي در مجلس پيشنهاد داد كه واژه "رقومين " جايگزين واژه بيگانه "ديجيتال " موجود در متن لايحه مذكور شود. خبرگزاري فارس-علي لاريجاني ریيس مجلس شوراي اسلامي هنگام بررسي لايحه اصلاح ماده يك قانون مطبوعات كشور مصوب 1364 كه اعاده شده از شوراي نگهبان بود پيشنهاد کرد كه واژه " ديجيتال " در متن ماده يك اين لايحه را با واژهاي فارسي جايگزين كنند. وي با بيان اينكه بهتر است واژه " رقومين " جايگزين واژه " ديجيتال " شود، خطاب به حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي كه معمولا اين چنين مواقعي واژهاي جايگزين و معادل فارسي كلمات را پيشنهاد مي داد، گفت: مثل اينكه آقاي
وضعیت زنان و دختران کارافرین دانشگاهی در ایران و جهان در تحقیق دیگری، اهداف و انگیزه های خانمها عبارت بود از: شناخت فرصت و به دست آوردن پول و لذت بردن از کار. با توجه به نتایجی که از تحقیق «توسعه کارافرینی زنان و دختران دانشگاهی» به دست آمده است، می توان گفت که زنان کارافرین بیشتر در محدوده سنی ۳۰ تا ۵۰ سال قرار دارند (که بسته به ملیت، این سن متغیر است). در «فلسطین اشغالی»، میانگین سنی خانمها ۵۲ سال است، در حالی که میانگین سنی مورد مشاهده در «اروپا» و «امریکا» ۴۰ سال است و میانگین سنی زنان کارافرین شرکت کننده در تحقیق انجام شده در ایران ۳۴ سال است. متغیر سنی افراد شرکت کننده در این تحقیق ۱۹ تا 54 سال است (که از این میان 76% از آنها متأهل اند). 9/21% آنها قبل از کارافرین شدن دانشجو، 5/31% کارمند تمام وقت در شرکتی دولتی، 8/24% کارمند تمام وقت در شرکتی خصوصی، 1/17% کارمند پاره وقت، 1% بیکار، 6/7% خانه دار، 4/13% کارفرما، بودند. مهمترین انگیزه ها و اهداف زنان کارافرین ایرانی - بترتیب اولویت – عبارت است از: رضایت شخصی ، اثبات شایستگی های خود، کمک به دیگران، داشتن قدرت و موقعیت اجتماعی برتر
امروز صبح عازم مرکز شهر و فروشگاه های کتاب خیابان انقلاب شدم بازار نشر هم قسمتی از پیکره ناقص فرهنگی ماست . با چند ناشر و کتاب فروش صحبت کردم . یکی از آنها می گفت تجدید چاپ ها براساس تیراژ واقعی فروش کتاب نیست. کتابی را در دست گرفت و گفت این کتاب از نشر اول آن است که مربوط به سال قبل است اما هم اکنون چاپ یازدهم آن هم آمده و در بعضی از کتاب فروشی ها هست . به او گفتم چطور ؟ اگر این کتاب این قدر فروش داشته که به چاپ یازدهم رسیده پس شما چطور نسخه اولیه آن را می فروشید و او در پاسخ گفت مسئله همین جاست چون این تیراژ را مردم نخریده اند بلکه سازمان های دولتی خاص بر اساس افکار خود نسخه های بسیاری را پیش خرید می کنند و آن را به درون کتابخانه ها و مدارس و دانشگاهها پمپاژ می کنند و به این شکل هم در فروش ما تاثیر گذارند چون دیگر کسی کتابهای ما را نمی خرد . در واقع ما کتابی را عرضه می کنیم که پیشاپیش بازار مصرف آن اشباع شده است . کتابفروش دیگری می گفت : کتابهای موجود در فضایی سالم و رقابتی وارد بازار نشر نمی گردد چون در بسیاری موارد لابی ها پشت پرده در فروش و پخش کتاب تاثیر گذار است و این گاهی به نا
نظرات
ارسال یک نظر