آمادگی مایکروسافت برای عرضه ویندوز 7 به 10 زبان آفریقایی

شرکت مايکروسافت به منظور افزايش کارايي سيستم‌عامل ويندوز در نظر دارد آن را به 10 زبان آفريقايي ترجمه کند و از اين طريق جلوي سرقت‌هاي نرم‌افزاري را بيشتر بگيرد.


مايکروسافت اعلام کرده است که با اين اقدام خود قصد دارد تمرکز بيشتري بر زبان‌هاي محلي در فضاي آنلاين داشته باشد و به جز زبان‌هاي انگليسي و فرانسوي، امکان بهره‌مندي از فضاي فناوري در ديگر زبان‌ها را نيز فراهم آورد.


بر اساس اخبار منتشر شده، از سال 2011 ميلادي سيستم‌عامل ويندوز 7 با قابليت پشتيباني از 10 زبان محلي آفريقايي عرضه خواهد شد.
"مارک ماتونگا"(Mark Matunga) مدير منطقه‌اي مايکروسافت در آفريقاي شرقي و جنوبي گفت: «اين جريان به معني افزايش دسترسي ساکنان آفريقا به فناوري از طريق زبان‌هاي محلي و محتواي موجود است تا شکاف ميان اين منطقه و ديگر کشورهاي جهان از بين برود».


در حال حاضر تنها آن دسته از کاربران‌ آفريقايي که به زبان‌هاي انگليسي و فرانسوي تسلط داشته باشند، مي‌توانند از فناوري‌هاي جديد استفاده کنند و افرادي که با اين زبان‌ها آشنا نيستند و بي‌سواد هستند، هيچ گونه دسترسي به اين زبان‌ها ندارند. بر اين اساس، عرضه فناوري به زبان‌هاي محلي مي‌تواند ظرفيت اين منطقه را به ميزان قابل ملاحظه افزايش دهد.


"فرانسيس هوک"(Francis Hook) مدير مرکز تحقيقاتي IDC در آفريقاي شرقي گفت: «با ارايه فناوري به زبان‌هاي محلي، قاره آفريقا نيز مي‌تواند به صورت گسترده‌تر از فناوري‌هاي موجود بهره ببرد. کاربران بهتر از قبل مي‌توانند نظرات خود را در وبلا‌گ‌ها، سايت‌ها، اخبار و پست‌هاي الکترونيکي ارايه دهند و ارتباط آن‌ها با دنياي بيرون بيشتر مي‌شود».




نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ارد بزرگ در مورد جایگاه فاخر نادرشاه افشار در تاریخ ایران می گوید :

7 Most Powerful Mindfulness Quotes from The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani : Your Daily Dose of Inspiration

دوســـــــــــتي به کوشش محمد حکیم پور