آزمايشگاه تحقيقاتي تجارت الكترونيكي راه‌اندازي مي‌شود

آزمايشگاه تحقيقاتي تجارت الكترونيكي با تمركز بر تعاملات B2B (تعاملات بين بنگاهي) با حمايت مركز تحقيقات مخابرات ايران در دانشگاه تربيت مدرس در حال راه‌اندازي است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روابط عمومي مركز تحقيقات مخابرات ايران اعلام كرد: پژوهشكده فن‌آوري اطلاعات اين مركز در جهت ايجاد زيرساخت‌هاي لازم جهت پژوهش و تربيت نيروي انساني متخصص در اين حوزه، به راه‌اندازي آزمايشگاه تحقيقاتي تجارت الكترونيكي در دانشگاه تربيت مدرس اقدام كرده است.

بنا بر اين گزارش، موضوعات كاري آزمايشگاه مذكور با توجه به نياز كشور و نيز در تعامل با متخصصان امر در وزارت بازرگاني تعيين شده و حول سه محور سرويس‌ها و تعاملات B2B، خريد و فروش و ارائه خدمات بر خط و نيز مديريت كسب و كار متمركز است.

طبق اعلام اين آزمايشگاه ضمن ارائه زيرساخت‌هاي مناسب سخت‌افزاري و نرم‌افزاري براي انجام پژوهش‌هاي بنيادي و كاربردي در حوزه تجارت الكترونيكي، فضاي مناسبي را جهت استقرار و ارزيابي فرايندهاي تجارت الكترونيكي در حوزه تعاملات B2B ايجاد خواهد كرد.

همچنين با استقرار نرم‌افزارها و سخت‌افزارهاي مورد نياز، زمينه لازم براي بررسي و به‌كارگيري شيوه‌هاي محك زني نرم‌افزارها و فرايندهاي تجارت الكترونيكي در حوزه B2B فراهم شده و بسترهاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري لازم جهت تست ويژگي‌هاي نمايش، محتوا، پيمايش و تراكنش در حوزه تجارت الكترونيكي ايجاد خواهد شد.

شايان ذكر است پس از راه‌اندازي آزمايشگاه مذكور، اساتيد دانشگاه‌هاي كشور مي‌توانند از قابليت‌هاي آن در هدايت و انجام پايان‌نامه‌هاي دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكترا در گرايش‌هاي مرتبط با تجارت الكترونيكي به نحو موثري استفاده كرده و دانش حاصل از آن را در راستاي رفع نيازهاي كشور به كار گيرند.

بر اساس اين گزارش با توجه به بررسي‌هاي انجام شده و نيز نظرات صاحبنظران امر، ايجاد مجموعه‌اي با قابليت تست و تاييد نمونه در حوزه تجارت الكترونيكي به‌خصوص در لايه‌هاي B2B، يكي از اولويت‌ها و نيازهاي مبرم كشور و حتي منطقه است. به همين دليل افق آتي اين آزمايشگاه رسيدن به آزمايشگاه تست و تاييد نمونه در سطح منطقه خواهد بود كه اين امر نيازمند مشاركت گسترده بين بخشي، بخصوص با وزارت بازرگاني بعنوان متولي اصلي بحث تجارت الكترونيكي در كشور است.

بنا بر اعلام اقدامات اوليه در اين خصوص توسط پژوهشكده فن‌آوري اطلاعات مركز تحقيقات مخابرات ايران در حال برنامه‌ريزي است و اين مركز با هدف ايجاد آزمايشگاه‌هاي تحقيقاتي و تاييد نمونه در حوزه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در كشور تجهيز و راه‌اندازي 29 آزمايشگاه تخصصي را در برنامه كاري خود دارد.


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ارد بزرگ در مورد جایگاه فاخر نادرشاه افشار در تاریخ ایران می گوید :

7 Most Powerful Mindfulness Quotes from The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani : Your Daily Dose of Inspiration

دوســـــــــــتي به کوشش محمد حکیم پور