آزمایشگاه تحقیقاتی تجارت الکترونیکی

آزمایشگاه تحقیقاتی تجارت الکترونیکی با حمایت مرکز تحقیقات مخابرات ایران راه اندازی می شود
آزمایشگاه تحقیقاتی تجارت الکترونیکی با تمرکز بر تعاملات B2B( تعاملات بین بنگاهی) با حمایت مرکز تحقیقات مخابرات ایران در دانشگاه تربیت مدرس در حال راه اندازی است.
به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، در جهت ایجاد زیرساختهای لازم جهت پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه، پژوهشکده فناوری اطلاعات این مرکز اقدام به راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی تجارت الکترونیکی در دانشگاه تربیت مدرس نموده است.
بنا بر این گزارش، موضوعات کاری آزمایشگاه مذکور با توجه به نیاز کشور و نیز در تعامل با متخصصین امر در وزارت بازرگانی تعیین شده و حول سه محور سرویس ها و تعاملات B2B( تعاملات بین بنگاهی)، خرید و فروش و ارائه خدمات بر خط و نیز مدیریت کسب و کار متمرکز می باشد.
این گزارش می افزاید، این آزمایشگاه ضمن ارائه زیر ساختهای مناسب سخت افزاری و نرم افزاری برای انجام پژوهشهای بنیادی و کاربردی در حوزه تجارت الکترونیکی، فضای مناسبی را جهت استقرار و ارزیابی فرایندهای تجارت الکترونیکی در حوزه تعاملات B2B ایجاد خواهد نمود. همچنین با استقرار نرم افزارها و سخت افزارهای مورد نیاز، زمینه لازم برای بررسی و بکارگیری شیوه های محک زنی((Benchmarking نرم افزارها و فرایندهای تجارت الکترونیکی در حوزه B2B فراهم شده و بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری لازم جهت تست ویژگیهای نمایش، محتوا، پیمایش و تراکنش در حوزه تجارت الکترونیکی ایجاد خواهد شد . شایان ذکر است پس از راه اندازی آزمایشگاه مذکور، اساتید محترم دانشگاه های کشور می توانند از قابلیتهای آن در هدایت و انجام پایان نامه های دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در گرایش های مرتبط با تجارت الکترونیکی به نحو موثری استفاده نموده و دانش حاصل از آن را در راستای رفع نیازهای کشور به کار گیرند.
گفتنی است با توجه به بررسیهای انجام شده و نیز نظرات صاحبنظران امر، ایجاد مجموعه ای با قابلیت تست و تایید نمونه در حوزه تجارت الکترونیکی بخصوص در لایه های B2B ، یکی از اولویتها و نیازهای مبرم کشور و حتی منطقه می باشد. به همین دلیل افق آتی این آزمایشگاه رسیدن به آزمایشگاه تست و تایید نمونه در سطح منطقه می باشد که این امر نیازمند مشارکت گسترده بین بخشی، بخصوص با وزارت بازرگانی بعنوان متولی اصلی بحث تجارت الکترونیکی در کشور می باشد. شایان ذکر است اقدامات اولیه در این خصوص توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات این مرکز در حال برنامه ریزی است.
خاطر نشان می شود مرکز تحقیقات مخابرات ایران با هدف ایجاد آزمایشگاههای تحقیقاتی و تایید نمونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور تجهیز و راه اندازی 29 آزمایشگاه تخصصی را در برنامه کاری خود دارد.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ارد بزرگ در مورد جایگاه فاخر نادرشاه افشار در تاریخ ایران می گوید :

7 Most Powerful Mindfulness Quotes from The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani : Your Daily Dose of Inspiration

دوســـــــــــتي به کوشش محمد حکیم پور